· познайомити учнів з поняттями "текстовий
редактор" та "текстовий процесор";
· обґрунтувати необхідність використання
текстових редакторів;
· познайомити з основними функціями текстових
редакторів.
Тип уроку: урок вивчення нового
матеріалу
Обладнання: операційна система Microsoft Windows ХР; текстовий процесор Microsoft Word 2007, комп’ютерна
презентація
Хід уроку
І.
Організаційна частина уроку.
ІІ. Актуалізація знань
Давайте зараз усі разом
розгадаємо кросворд і дізнаємося про ключові поняття нашої теми.
1
|
||||||||||||
2
|
||||||||||||
3
|
||||||||||||
4
|
||||||||||||
5
|
||||||||||||
6
|
||||||||||||
7
|
||||||||||||
8
|
||||||||||||
9
|
||||||||||||
10
|
||||||||||||
11
|
||||||||||||
12
|
||||||||||||
13
|
||||||||||||
14
|
||||||||||||
15
|
||||||||||||
16
|
||||||||||||
17
|
Ключові слова – ТЕКСТОВИЙ
ПРОЦЕСОР.
1. Пристрій введення даних.
2. Глобальна мережа.
3. Пристрій зберігання даних.
4. Пристрій оброблення даних.
5. Вид подання інформації.
6. Різновидність мережі.
7. Стиснення даних.
8. Операційна ….
9. 8 біт.
10. Масова розсилка кореспонденції рекламного чи іншого характеру
людям, які не висловили бажання її одержувати.
11. Програма, здатна
самостійно поширюватись, створювати власні копії з метою псування даних.
12. Програма для перегляду веб-сторінок (Браузер)
13. Відомості
про навколишній світ та процеси, які в ньому відбуваються.
14. Об’єднання двох чи більше
комп’ютерів в одну систему.
15. Сукупність веб-сторінок
пов’язаних одною тематикою називається …
16. Програма для
роботи з текстом.
17. Топологія мережі.
III. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної
діяльності
Це словосполучення і є
темою, яку ми розпочинаємо вивчати.
Тема сьогоднішнього уроку: «Загальні відомості про
текстові редактори, процесори та видавничі системи. Структура програмного вікна
текстового процесора та вікна документа. Основні режими роботи програми.
Настройка інтерфейсу програми.» (учні записують число, тему у зошити)
А ось статистичні дані, щодо використання різних видів інформації у
навчанні. Оцініть у відсотках використання різних видів інформації у навчанні
(в сумі 100%) :
ü Текстова + числова -
ü Графічна -
ü Звукова -
ü Відео –
Відповіді дітей.
Як бачимо, з текстовою
інформацією людина працює найбільше, тому обов’язковим є знання основ роботи з
текстовими документами.
IV. Вивчення нового матеріалу
(Супровід презентація)
План
1.
Визначення
форматування та редагування тексту
2.
Класифікація систем обробки текстів
3.
Основні можливості
для програм роботи з текстом.
4.
Формати файлів
5.
Згадаємо
клавіатуру. Гра «Передай чергу другу»
1.
Перед початком
вивчення теми, необхідно визначити та розрізняти такі поняття:
ü Редагування –
перетворення, що забезпечує додавання, видалення, переміщення або виправлення
змісту документа.
ü Форматування – це оформлення тексту (шрифт, вигляд і розмір символів, оформлення
абзаців і заголовків).
2.
Які програми для
роботи з текстом ви знаєте?
Найпростішою програмою є … (Блокнот) Що можна робити у Блокноті? Які ще програми ви знаєте? (Ворд)
Які його можливості?
Якщо ж класифікувати усі програми
для роботи з текстом, то їх можна розділити на 3 види: Текстовий редактор, Текстовий процесор та Видавничі системи
– програми для створення поліграфічної продукції (газети, буклети, листівки,
візитки, журнали і т.д.)
3.
Основні можливості
програм для роботи з текстом.
4.
Формати файлів
Демонстрація прикладів програм
для роботи з текстом.
Ми будемо вивчати текстовий
процесор Word 2007.
Типи текстових процесорів
Текстові процесори
Текстовий
процесор - це програма, що дозволяє вводити, редагувати і форматувати текст,
вставляти малюнки і таблиці, перевіряти правопис, складати зміст, виконувати
перенос слів та багато інших складних операцій.
Функції текстових процесорів зазвичай включають компоновку і форматування тексту, широкі можливості роботи зі змістом і сторінками, розширений набір доступних символів, перевірку орфографії, впровадження в документ гіперпосилань, графіки, формул, таблиць й об'єктів. Деякі
текстовіі процесори мають власну вбудовану скриптову мову для автоматизації
операції з обробки документів.
Текстові процесори були одними з перших застосунків для підвищення продуктивності роботи в офісі, і разом з розвитком комп'ютерів пройшли значний шлях еволюції зі збагачення функціональністю і зручністю роботи.
Класичний приклад найпоширеніший в світі текстовий процесор Microsoft Word з офісного пакету Microsoft Office, він встановлений за приблизними оцінками на півмільярді комп'ютерів по всьому світі.
Як альтернатива класичному майкрософтовському текстовому процесору набуває поширення безплатна програма з офісного пакету OpenOffice.org Writer, яка мало в чому поступається можливостями і потерпала свого часу скоріше від неповної сумісності зі закритими форматами файлів Microsoft.
Типовими функціями текстових процесорів є:
- пакетне укладання
листів за допомогою шаблонів і адресної бази даних
- індексація ключових
слів та їхніх сторінок
- автоматичне
укладання змісту документу і його секцій з відповідними сторінками
- перехресні посилання
між секціями зі вказівкою сторінок
- оформлення виносок
за номерами
- варіантність
документа за допомогою змінних (наприклад номер моделі, артикул тощо)
- підтримка версій
документу
Мовна підтримка з боку текстового процесора часто
включає
- перевірку орфографії
- повідомлення про
граматичні помилки, де такий висновок може зробити програма
- «тезаурус»—"скарбниця",
тобто пропозиція варіантів правильного написання для слів, які програма
вважає набраними помилково.
Інші поширені функції текстових процесорів, це
- спільні групова
робота на документом
- коментарі і анотації
до документів
- підтримка малюнків,
ілюстрацій і діаграм
- підтримка
внутрішнього взаємопосилання
Статистика документу
Більшість існуючих текстових процесорів пропонують
можливість зібрати статистику про редагований документ. Вона зазвичай включає:
- Кількість символів,
слів, речень, рядків, абзаців чи параграфів, кількість сторінок
- Довжину слів, речень
і абзаців
- Час редагування
Звичайно, ця статистика не є досконалою: часто
трапляються помилки, пов'язані з тонкощами визначення того чи іншого поняття.
Тим не менше, зі статистики можна отримати корисну інформацію згаданого
характеру, якщо в ній виникає потреба.
OpenOffice.org Writer
OpenOffice.org
Writer — текстовий процесор і візуальний редактор HTML, входить до складу OpenOffice.org і є вільним програмним забезпеченням (випускається під ліцензією LGPL).
Writer схожий на Microsoft Word і функціональності цих редакторів приблизно однакова. Writer також має деякі можливості, відсутні в Word, наприклад:
- збереження
документів у формат PDF
(Така можливість була реалізована в MS Office 2007 у вигляді плагіна, який не входить в стандартне постачання і який
необхідно встановлювати окремо);
- арифметичні
розрахунки і інші формули в таблицях;
- можливість створення
складених документів;
- можливість захисту
окремих частин документів (розділів) і окремих осередків таблиць від змін;
- підтримка стилів
сторінок.
Writer дозволяє зберігати документи в різних форматах, включаючи Microsoft Word, RTF, XHTML і OASIS Open
Document Format, який є форматом, використовуваним за умовчанням починаючи з версії OpenOffice.org 2.0, а також у форматі попередніх версій Writer (включаючи і версію SO Writer 5.2).
5.
Згадаємо
клавіатуру.
А зараз Передай чергу другу (Учень відповідає на запитання, яке
з’являється на слайді і називає ім’я наступного, хто буде відповідати)
Призначення клавіш
Backspace
Delete
CapsLock
Home
End
PageUp
PageDown
Tab
Print Screen
Сполучення клавіш у MS Word
Ctrl+C
Ctrl+V
Ctrl+X
Ctrl+Z
Ctrl+A
Ctrl+N
Ctrl+S
Ctrl+O
Shift+Буква
Підсумок уроку.
Виставлення оцінок найбільш активним учням на
уроці.
VII. Домашнє завдання
Домашнє завдання – лотерея. (Учні по одному з
мішечка витягують назву текстового редактора/процесора/видавничої с-ми, про яку
їм слід буде розказати на наступному уроці.)
Підготувати повідомлення
на тему:
«Я хочу розповісти
про…(текстовий редактор, текстовий процесор, видавничу систему)». Notepad, WordPad, Блокнот, OpenOffice.org Writer, LibreOffice
Writer, Apple
iWork Pages, Microsoft Publisher.
Вказати назву, компанію,
яка розробила програму, її можливості, інтерфейс, переваги й недоліки.
Немає коментарів:
Дописати коментар